Monday 5 May 2014

Bandung

assalam

Bandung Again!!!!

Pada 10 March 2014, NH telah bertanggungjawab menjadi tourist consultant@tourist guide kepada beberapa orang client yang sungguh awesome. They were, aunty fauziah, sis Camelia, aunty normah, aunty baah, Mama biah, Abah Abu n of course My special Client, HUBBY.

Alahmdulillah, thanks smua sebab sudi pilih nurul as your tourist agent and thank for the good comment from u alls, siap request to another trip lag. Terima kasih sebab mempercayai service NURUL HARDY.

As usual, gather di airport as early as 4am. boarding at 630am, took 2 Hours flight,

Picture tells 1000 words

safely arrival


bila da sampai of coz masing-masing kebulur kelaparan, maka kita pon JOM MAKAN. Food court Pasar Bharu

smua tengah khuysuk study menu sebab tak faham n lapar.


Da selesai makan, sopim time. Location, Pasar Bharu

sampai terduduk, tak tahu nak pilih yang mana.

Selepas Pasar Bharu, kita move to TOKO TIGA. TOKO TIGA ni tempat mejuak branding stuff pada harha kaki lima. Contoh brand, burberry, Esprit dan banyak lag. walaupun harga kaki lima, tapi kualiti tetap lima bintang. tak percaya pergilah. even barang dia bukan made in china tapi Burberry made from London.

inila rupa TOKO TIGA

next we alls decide nak terus check in n rehat memandang kan da seharian n semalaman di airport and samapai je terus sopim. maka Jom la kita chcek in pulak. NH dedcide pilih POP hotel di festival city link bandung sebab dia sangat conviniece.

ni la rupa loby pop hotel

nampak tak hasil tangkapan we alls. berguni-gunu u alls.

Da siap-siap rehat semua masing-masing sambung aktiviti sendiri makan-makan n jalan-jalan dalam festival city link. NH terus la amek kesempatan yang keemsan ni ber-dating di sini, since both of us sangat jarang dating.





Second day. Tempat wajib pergi, Tangkuban Perahu

excited terlebih

subhanallah, 1st word that come out from mouth

sekali lagi menikmati ciptaan Allah

The aunties


sisters

Jpurney to Kawah Domas. Nak perg Kawah Domas ni kita kena bayar guide RM90 untuk 5 orang. Kita boleh turun ke kawah gunung berapi dan lihat sendiri kawah yang masih aktif sambil menikmati keindahan alam hasil dari letusan gunung berapi. Subhanallah indah nya ciptaa tuhan.




path to Kawah Domas, rasa macam fairytale sangat



macam dalam studio, hakikat nya ini adalah bukan studio







kawah yang masih aktif di belakang. Rendam je telur, terus masak






ambil kesempatan

Selesai menikmati Tangkunban Perahu, kami lunch di Kampung Daun, antara tempat wajib kunjung jika anda di Bandung. Konsep nya sangat menenangkan. siap ada air terjun semula jadi. sejuk mata memandang.










Day 3, kami meneruskan aktiviti shopim di outlet yang terletak di Jalan suka jadi dan jalan riau. u alls boleh dapatkan  banyak pakaian berjenama dan berkualiti pada harga yang sangat murah. antara outle yang sempat kami singgah. kami juga singgah di Chihampelas ( refer to previous update )





setelah selesai belanja, kami makan malam di Stone Cafe Puncak Bandung. menikamti keindahan malam Kota Bandung, sekaki gus menghilangkan rasa penat seharian membeli belah




Day 4 packing barang dan pulang ke Malaysia.

kepakaran kami adalah membantu orang ranmai yang mempunyai bajet sederhana untuk melancong dan menikmati keindahan alam semulajadi ciptaan allah.

Sesiapa yang memerlukan perkghidmatan yang sangat awesome dan murah sila hubungi 0173820636













No comments:

Post a Comment