Saturday 1 November 2014

Skim pendidikan untuk anak-anak

Assalam readers!!

Hari ini NH nak share macam mana kita nak elakkan berhutang untuk pelajaran. Sesiapa yang lahir thun 80-an kebanyakan nya meminjam dari PTPTN sebab mungkin ibu bapa kita ramai yang tidak mampu membiayai yuran persekolahan, Tapi tak pe la, te\ak perlu salahkan mereka. Bersyukur sekurang-kurang nya mereka membesarkan kita sampai kita berjaya. NH sendri pun peminjam PTPTN, dan yes bayaran balik adalah lebih tinggi dari jumlah pinjam tapi tetap harus dibayar jugak.

So adakah kita nak jadi sama macam ibu bapa kita??Bagi NH kita sepatut nya lebih maju dari mereka sebab dulu mereka tak masuk universiti, tapi kita graduan. Mugkin ada yang dah Master dan PHD.Tahniah sahabat!!! So kita masih nak mengharapkan PTPTN?? Sanggup kita biarkan anak-anak kita berhutang? Tidak meyediakan wang persekolahan untuk mereka, dengan kos belajar yang semakin tinggi dan akan meningkat serta kos sara hidup yang meningkat apa persediaan kita untuk anak-anak kita??

Sini NH ada satu informasi yang hendak dikongsi. Ia adalah dari syarikat Hong Leoang MSIG ( syarikat pengendali kewangan terbesar di Japan ). NH dan kelurga sendiri sudah meyimpan di beberpa skim yang lain.

Fokus kat sini adalah skim pendidikan yang boleh disertai seumur bayi 1 bulan sehingga 25 tahun.

Dengan caruman mungkin serendah RM70 sebulan atau lebih mengikut kemampuan masing-masing








Best kan manfaat dia..


Antara manfaat yang NH tertarik ialah, peserta bukan sahaja menyimpan malah diberikan perlindungan ( sejumla wang tertakluk pada kontrak dan perbincangan pelanggan dengan perunding ). Wooo menarik sangat. Antara manfaat lain ialah
Badal Haji,
Waqaf
 qurbam

2. Pembayar tidak dapat meneruskan bayaran atas sebab-sebab yang dinyatakan di dalam kontrak. kontrak berjakan seperti biasa. Ini lagi menarik ( mengamalkn sistem takaful, iaitu tolong menolong dalam masayarakt. boleh rujuk yang lebih pakar )

3. Insentif untuk kemasukan sekolah dan kejayan cemerlang seperti berapa A yang diperolehi pelajar. Dan mendapat pointer yang baik semasa diploma dan degree juga diberi insentif dalam bentuk sejumlah wang

Skim ini juga berbentuk pelaburan di bawah prinsip syariah. So mungkin pada sesuatu masa wang yang dicarum mungkin memperoleh keuntungan. ( tergantung )

Banyak la kelebihan dan manfaat skim ni. Sukacita nya nak kongsi dengan kawan-kawan semua.

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi sendiri perunding Hong Leong MSIG

Nama: Qyma
no tel/wassap: 0173820636
office: PJ city Kuala Lumpur

Sekiaaan

Few friends of mine da sign up, NH beluma ada anak lag.. so u alls pulak??

No comments:

Post a Comment