Friday 22 January 2016

Chambering:dock brief episode 4


Nota dari mahkamah 4

Hari ini ak juga bertugas mewakili YBGK, dan ak sekali lagi dapat kes juvana. Juvana wajib diwakili oleh penjaga. Ak minta file dengn jurubahsa, ak tengok charge sheet, ak tegok details pengadu adalah ayah tertuduh. So dalm hati berkata  "Owh ayah dia yg charge dia, hurmmmm....."

 Ok as usual akU pn cari ayah dia, then ak tnye nk buat rayuan tak? Nak rayu apa dan sebab2 rayuan.

Sekali ayah dia jawab " saya memang nk masukkan dia kat dalm macam mana tu?"

Wooooow sangat time tu ak rasa. Shocked pun ad jugak.

  Bila anak dia dengar,  Ok part ni aku da tak sangup nak tengok seba dulu masa ak nk masuk asrama pn hati ak meronta-ronta apatah lg nk masuk dalm penjara atau tahanan juvana... tp ialah ap yg ak boleh kata, hanya cik dan puan shja kenal anak cik maka terpulang la nk jamin atau tak jamin.


Sekali lagi ak bersyukur ak tak tergolong di sini.

Semoga allah berikan petunjuk utuk mereka dan ketabahan pada ibu bapa yg mendidik mereka.

Kisah ini tiada kaitan dengan mana-mana pihak

Gaya bahasa agak teruk

Sekian

2 comments:

  1. Assalam. Boleh tak saya ingin dapatkan email cik. Saya ingin bertanya tentang ybgk. Agak urgent. Terima kasih

    ReplyDelete