Saturday 13 February 2016

Terlalu Rindu


Assalamualaikum

sekadar berkongsi

Dulu masa nak kahwin memang tak sabar betul nak kawen, nak mulakan hidup baru dengan suami nak pergi jauh dari family, bukan nak tinggal terus,  fon call macam biasa tapi da tak larat nak dengar itu ini bla bla. Da sampai masa nak tentukan hidup nya sendiri dengan cara sendiri, terima nasihat dan pandangan tetapai kadang-kadang terasa macam memaksa je. Aku rasa ramai je ada perassan memberontak macam ni kan?


Tapi sekarang, ak rasa rindu, ak belum pergi jauh, mungkin Allah tau aku tak  boleh pergi jauh dari keluarga..

Menjadi seorang pelatih dalam kamar  jarak kampung Pahang dengan Melaka buat aku tak sempat nak balik dek komitment 9 bulan itu.Terasa terlalu rindu, rindu yang teramat pada ibu ayah adik-adik dan keluarga. Rindu yang tak boleh nak dilepaskan hanya dengn wassap dan call. Rindu yang susah dirungkai.


walaupun ada wassap tapi tak kan sama bila bersama, teringin nak tiggal dengn ibu ayah keluarga sendiri. Tapi itu la, Allah Maha mengetahui Allah sentiasa tau kemampuan hamba nya. Biasalah kadang-kadang aku banyk yang tak setuju dengan apa keluarga aku putuskan walaubagaimanapun ak tetap akur juga, terlalu banyak yang positif  dari negatif. 

Ummi abah, i am proud of u as my parents even i am not your satisfaction. Bersyukur terlalu bersyukur. lebih-lebih bersyukur bila tengok kes-kes juvana dan pesalah muda di mahkamah

"O Allah Masukkan kedua ibu bapa ku ke dalam syurga tanpa hisab, tak lupa juga ibu bapa mertua ku kerana mendidik Imam ku sebaik ini. Selamatkan adik-adik dan seluruh ahli keluarga ku. Hilangkan segala beban dan kesakitan yang ditanggung. Dan sembuhkan segala penyakit yang ditanggung."


Aku rindu rindu sangaat..terlalu rindu..Sabar la wahai hati sedikit masa lagi.


Salam Rindu

1 comment: